Handige info

eHerkenning en Ketenmachtiging

eHerkenning

Een eHerkenning de digitale sleutel voor ondernemers en overheid en is te vergelijken met de persoonlijke DigiD, maar dan dus voor bedrijven. Hiermee kunnen zaken geregeld worden met instanties zoals bijvoorbeeld de Belastingdienst, UWV, Gemeente en RVO. Denk hierbij aan het wijzigen van bijvoorbeeld een bankrekeningnummer of een ziekmelding bij het UWV. De eHerkenning is persoonsgebonden en daardoor alléén individueel te gebruiken. Alle actuele informatie omtrent de eHerkenning is terug te vinden op www.eherkenning.nl

eHerkenning aanvragen

Wij raden aan om een eHerkenning aan te schaffen op niveau E3, omdat op dit niveau zowel met UWV als met de Belastingdienst geschakeld kan worden. Bereid de aanvraag al voor en verzamel de volgende gegevens;

– Een recent uittreksel KvK (vaak niet ouder dan 14 dagen)
– Identiteitsbewijs bevoegd vertegenwoordigers, indien van toepassing
– Gegevens gebruiker eHerkenning

Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren tot het eHerkenningsmiddel gebruikt kan worden.

Ketenmachtiging

Mocht je graag bepaalde handelingen door Krosse Advies laten doen, dan dient er een zogenaamde ‘Ketenmachtiging’ aangevraagd te worden. Wij raden ten zeerste aan dit zelf aan te vragen, zodat je ten alle tijden ook zelf toegang blijft houden tot de verschillende overheidsinstanties en hiermee controle behoud en geld bespaard.

Ketenmachtiging aanvragen

Je kunt de ketenmachtiging zelfstandig aanvragen via de provider waar je reeds de eHerkenning hebt lopen. Wanneer je Krosse wilt machtigen kan dit op basis van ons KvK-nummer gelinkt worden tijdens het aanvraagproces. Ons kvk-nummer is: 17237002. Ook hierbij geldt dat wanneer er meerdere vertegenwoordigers zijn, alle gegevens en identificatiebewijzen aangeleverd dienen te worden. Wij

Houd er rekening mee dat het enkele weken kan duren tot de ketenmachtiging goedgekeurd en gebruikt kan worden.